E-viikolla lauleskelmimme elfanttimarssia moneen kertaan. Kavereita tuli välillä mukaan enemmän, välillä taas sateisella kelillä kavereita meni kotiin. Samalla siis tuli treenailtua yhteen- ja vähennyslaskua, kun E-kirjainta opeteltiin.
Perjantaina E-askartelut tehtiin leikkaa ja liimaa-periaatteella ja puuväreillä viimeisteltiin.
Elefantti nappasi lopuksi kärsäänsä pienen e:n muotoisen ruohotupon.
Viikon päätteeksi ennen kotiin lähtöä leikimme vielä "Yksi, kaksi, kolme, sinä olet elefantti"-leikkiä. Leikkijät seisovat piirissä, keskellä on yksi leikkijä, joka osoittaa jotakuta sormellaan ja sanoo"1, 2, 3, sinä olet elefantti". Osoitetun leikkijän on muodostettava itselleen kärsä (toinen käsi suoraan eteen ja toisella kädellä otetaan suorana olevan käden alta kiinni nenästä) ja elefantin molemmin puolin seisovien leikkijöiden on muodostettava elefantille isot korvat. Jos joku ei hoksaa tehdä kärsää/korvaa tai ei ehdi tehdä ennen kuin keskellä olija lopettaa sanomisen, joutuu hän keskelle.
------------------------------------------
Ja sitten on ihan pakko vähän elvistellä... Kolme luokkani oppilasta, jotka eivät kouluun tullessaan osanneet lukea eikä kirjoittaa yhtään, opettelivat kirjoittamaan lauseita tällä viikolla. Opastin oppilaita ison alkukirjaimen ja pisteen käytössä. Sen jälkeen oppilaat työskentelivät itsenäisesti tietokoneella, eivätkä malttaneet millään lopettaa.
"Ope vielä yks lause, pliis!"















