Tutkimme pöllöjen ulkonäköä ja väritystä netistä kokoamieni kuvien avulla, jonka jälkeen jokainen askarteli oman pöllönsä. Pyrin ohjaamaan oppilaita tekemään väreiltään mahdollisimman oikean värisiä pöllöjä.
Oppilailla oli valittavinaan kolmen erilaisen pöllön kaavat. Jokainen pöllö oli persoonallinen ja oppilaat tuntuivat olevan todella innoissaan pöllöjen askartelusta. Yksi pöllöistä syntyi kahden oppilaan yhteistyönä, kun he tulkitsivat minun heille yhteiseksi antaman kaavan väärin (eivät siis hoksanneet, että voivat käyttää samaa kaavaa kahteen lintuun). Mutta molemmat olivat sitä mieltä, että yhteistyöllä pöllöstä tuli hienompi kuin yksin tehdystä. Joten saimme tästä aikaan luokassa hedelmällisen keskustelun yhteistyöstä, toisen auttamisesta ja työnjaosta.
Oppilaiden lähdettyä kotiin, kiinnitin pöllöt luokkamme naulakkojen päälle askartelemalleni oksalle. Jokainen pöllö sai jalkaansa omistajalleen osoitetun kirjekäärön. Katsotaan, kuinka kauan kestää huomenna, että joku oppilas kysyy saako kirjeet avata.
Mitä kirjeissä sitten on? Postipöllö tuo oppilaille kirjeen, jossa heidät kutsutaan ensi viikolla Tylypahkan velhojen ja noitien kouluun. Ja näin postipöllöt toimivat johdantona huomenna alkavalle velhoteemallemme, joka huipentuu eskareiden ja ekaluokkalaisten teemapäivään Tylypahkan velhojen ja noitien koulussa. Muista käydä katsomassa mitä touhuamme! :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti