Sivut

torstai 23. huhtikuuta 2020

Ekaluokkalaisten merirosvo-teema etäopetuksessa, päivä 4



Neljäntenä päivänä Aarresaari-kirjasta luettiin sivut 26-31.

Matikassa jatkettiin ketjulaskun harjoittelua paaluvarustuksen puolustamisen yhteydessä ja heitettiin kävyillä (tai sisällä sukilla) maalitauluun. Lisäksi tänään poikkeuksellisesti tehtiin myös matikan kirjaan tehtäviä ja harjoiteltiin myös kirjasta ketjulaskuja.



Suomen kielessä oppilaat saivat WhatsApp-viestinä kuunneltavakseen tarinan Bartholomeus Korpusta, joka löytyy Mauri Kunnaksen kirjasta Apua merirosvoja. Kuuntelemisen jälkeen oppilaat tekivät kuullunymmärtämiseen liittyvän Kahoot-visailun Kahoot löytyy täältä.

Pienryhmä tunnilla sadutin oppilaita ja jokainen pienryhmä keksi oman tarinansa siitä mitä merirosvoille tapahtuu Timanttisaarella. Taitavimmat oppilaat kirjoittivat oman ryhmänsä tarinan vihkoon.  Toisille ryhmille riitti pelkkä satuileminen, jolloin myös tarinassa ehti tapahtua enemmän.

Tänään oli englannin livetunti, jolla opeteltiin merirosvo-sanoja englanniksi ja tehtiin merirosvo-sudokua, jossa harjoiteltiin uusia sanoja. Alla olevat RoyalBaloon sudokut voi ilmaiseksi ladata täältä. 





Lisäksi oppilaille oli tarjolla englanninkielinen video merirosvo-teemalla.




Käsitöissä askarreltiin aarrearkku, johon kollegani oli tehnyt ohjevideon.


                                     

Hienoja aarrearkkuja oppilaat olivatkin saaneet väkerrettyä. Selvästi viikon aikana on kotien glitter-varastot kaivettu esiin, koska tänään oli myös eilisistä miekoista useampi saanut glitterkuorutuksen.




Lisäksi liikunnassa oppilaiden piti ulkona harjoitella merirosvoille tärkeitä taitoja, kuten miekkailua, tasapainoilua, kiipeämistä, roikkumista ja mastosta kannelle liukumista eli leikkipuistossa touhutessa näitä kaikkia tuli helposti harjoiteltua. 

Huomenna on edessä viimeinen merirosvo-päivä. Saadaanko aarre turvallisesti kuljetetua kotisatamaan? Vai kähveltääkö joku kelmi konna aarteen rohkeilta merirosvoilta?



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti